لوح ۳×۳ و رمز اعداد ۹ گانه
لوح ۳×۳ و رمز اعداد ۹ گانه

بدیهی است یک مربع جادویی که دارای سه سطر و سه ستون باشد، دارای ۹ خانه است و اعداد، به ترتیب از ۱ تا ۹ باید با نظم ومنزلت خاصی در آن چیده شوند و مجموع هر سطر و ستون برابر عدد ۱۵ شود. به تصویر زیر دقت کنید:

شمال

شرق

۸

۱

۶

غرب

۳

مرکز

۷

۴

۹

۲

جنوب

اما هر عدد به تنهایی دارای هویت و شخصیت و ماهیت منحصر به فردی است و از لحاظ ارتعاش و کاربرد از دیگر اعداد متمایز است. به اختصار این اعداد را بررسی می‎نماییم.




رمز اعداد

عدد ۱، عددی است که به خدایان و امپراطور و پادشاه تعلق دارد( از دیدگاه برخی مکاتب، پادشاه فرزند آسمان تلقی می‎شود). عدد یک نماد قله، رأس، نهایت، یگانگی و تنهایی است. تنها جاودانان قادر به اشغال جایگاه این عدد هستند و میرندگان و نیروهای فانی برای مدت طولانی نمی‎توانند بر این جایگاه استقرار یابند. زیرا جایگاه عدد ۱ تنهایی و خطر در بر دارد. تنها الوهیت است که همواره بر این جایگاه تکیه زده است.

عدد ۲ ، معرف زوج بودن و جفت داشتن، خوش یمن برای مراسم ازدواج، تولد و جشنها، نماد توازن دو نیروی یین و یانگ یا نر و ماده است که منشاء همه پدیده‎هاست.

عدد ۳، باثبات‎ترین اعداد است. اولین شکل هندسی را تشکیل می‎دهد و به عنوان قاعده هرم مثلث القاعده، پایه اولین و ساده‎ترین حجم فضایی به حساب می‎آید. به اعتقاد چینیان، سه و سه هرگز پایان نمی‎پذیرد (نماد دو مثلث وارونه که ستاره داوود را تشکیل داده است). بیانگر ارزو برای عمر طولانی و استمرار است. در طراحی نظم اشیاء و در نقش اشیای متعادل کننده نیرو بهترین کاربرد را داراست. برای افزایش ایستایی بصری و تمرکز و وحدت فضایی سودمند می‎باشد.

عدد ۴، از دو جفت ۲ تایی تشکیل شده و ظاهراً باید مانند عدد دو خوش یمن باشد اما در زبان چینی تلفظ عدد چهار مشابه تلفظ کلمه مرگ است و ناخوشایند محسوب می‎گردد. در مکتب فنگ شویی از عدد چهار، برای چیدن و نظم بخشیدن به اشیاء شدیداً خودداری می‎کنند.

عدد ۵، نماد افتخار، قدرت و حاکمیت است و علامت پادشاهان چین، اژدهایی با پنج چنگال است و تخت سلطنت امپراتوران چینی، تخت افتخار ۵ و ۹ نامیده میشود (۹، تعداد خانه های مربع ۳×۳ که به آن ۹ کاخ گویند).

مراسم گامهای امپراطور، رقص و حرکات موزونی است که امپراتور در مقابل ساکنان آسمان، لوح ۳×۳ را بر زمین نقش می‎کند و به ترتیب و خانه به خانه در هر یک گام می‎نهد تا اقتدار لازم برای حاکمیت و تسلط خود بر همه نواحی را کسب یا اثبات نماید.

عدد پنج  معرف پنج جهت در این لوح و پنج کوه مقدس چین و نماد خدای خانه می‎باشد که حضور و نیروی او سرنوشت برکت و سلامت هر خانه چینی را رقم می‎زند و حامی خانه در برابر عوامل منفی و ارواح شریر و شیطانی است.

عدد ۵ برای طراحی موزون اشیاء و چرخش انرژی مثبت بین آنها عددی بسیار مناسب است.

عدد ۶، دو برابر عدد سه است و در زبان چینی به دلیل تلفظ مشابه عدد شش با کلمه ثروت، خوش یمن محسوب شده و نماد موفقیت مالی و ثروت می‎باشد. به اعتقاد چینیان، شش و شش هرگز ورشکسته نمی‎شود. سه، شش و نه مشترکاً مثلث خوش یمنی به وجود می‎آورند که در طراحی موزون اشیاء برای خنثی نمودن اثرات بد و مشکل ساز ناشی از انرژی منفی به خوبی جواب داده و بسیار مؤثر و مفید واقع می‎شود.

عدد ۷، عددی قدرتمند است که ریشه اساطیری دارد، از هفت ستاره دب اکبر و هفت فلک و هفت آسمان و هفت روز هفته و غیره نظمی که توسط هفت شیء به وجود بیاید باعث ایجاد قدرت و تقدس در آن فضا و مکان می‎شود.

عدد ۸، نماد هشت گنج بزرگ و هشت شخصیت اساطیری تانو که عمر جاودان دارند و همچنین نماد هشت جهت قطب نما و تعداد سه خطی‎های ای چینگ (رمل چینی) است. سمپل هماهنگی و شادمانی است. با استقرار اشیاء هشت ضلعی در قسمتهای دارای انرژی منفی، فضاها، برای ممانعت از ورود نیروهای منفی بسیار خوش یمن محسوب می‎شود.

عدد ۹، در زبان چینی تلفظ عدد ۹ هم آوا با کلمه عمر طولانی و طالع خوب است به همین دلیل بسیار سعد وخوش یمن می‎باشد.

به طور کلی کاربرد علم اعداد با خلاقیت وتخیل ارتباط تنگاتنگ دارد و در فرهنگ چین فقط عدد ۴ است که میرایی و زوال را تداعی می‎کند و به دلیل اینکه تداوم و استمرار مطلوب است تا حد امکان از این نماد پرهیز می‎نماید.

در فصل بعد با عناصر فنگ شویی آشنا می‎شویم. از آنجا که بحث انرژی کی درباره یک نوع نیروی سیال کهکشانی است، عناصر در این مکتب به فرم و شکل انرژی اختصاص می‎یابد. شاید از لحاظ کلمه با عناصر چهارگانه‎ای که ما از قبل شناخته‎ایم اشتباه گرفته شوند. اما شکل و فرم انرژی قابل تغییر است و مدام در طبیعت این تبدیل و تغییر چه ما بخواهیم و چه نخواهیم صورت می‌گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 24 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین